Hermed en lille beretning herfra de udrejste fra Århus.

Allerførst vil vi gerne gennem Familie Nyt sende morfar et STORT TILLYKKE med de 90 år - og mormor med de 85 år!! Vi håber, at I havde en rigtig god fest. Vi ville jo gerne have været med til at fejre Jer. Men da vi jo også gerne ville med Ole ud at rejse, og da afrejse-datoen desværre ikke kunne udskydes, måtte vi vælge.
Vi håber så istedet på at kunne besøge Jer engang i marts, når vi
vender hjem.

Herefter følger, på Bo`s opfordring, en lille "rejseberetning"

For 3 uger siden satte vi os i den (hårdt)pakkede Mitsubishi og drog mod syd. Med "vi" menes: Andreas, Joakim, Benjamin, Laura, vores farmor Inger, Ole og jeg. 7 mennesker, det kræver en del bagage. Og selvom Laura er mindst, tror jeg hun kom på en f¢rsteplads, hvad angår bagagemængden!

Efter l5 timer nåede vi vores l. stop, La Neuvilleroy i Frankrig. Her boede vi i en uge, i et gammelt, restaureret kampestens hus. Ole havde noget arbejde på den fabrik, hvor han også arbejdede i `95, da vi sidst var med på " arbejdsrejse". Foruden arbejde, blev der også tid til Disneyland Paris, og gensyn med den by, og det hus, vi boede i, under sidste ophold. Det var en stor oplevelse at h¢re drengenes kommentarer om alt det, de pludselig kunne huske. De var jo ikke så gamle dengang: Andreas var 7, Joakim 5 og Benjamin 3, så en del var jo forsvundet af erindring.

Da Ole var færdig med sit arbejde, k¢rte vi til Marseille. En tur på 9 timer, som vi k¢rte om natten. Det fungerede fint ligesom under den f¢rste lange tur; Laura fik sin aften flaske ved 22 tiden og sov så til næste morgen kl.6, Joakim og Benjamin sov det meste af natten, Andreas fik ikke så megen s¢vn, idet han sad foran og hjalp med at læse kort/finde de rigtige motorveje.

Næste del af turen var sejltur Marseille-Tunis. ( Da vi i rejsens planlægnings fase snakkede om, hvordan vi skulle komme hertil, snakkede vi dels om k¢re-/sejle, og dels om flyve. På dette tidspunkt kom drengene op at diskutere, idet een gerne ville sejle, en anden gerne flyve....., det er godtnok nogle luksusb¢rn.....)
Nå, tilbage til sejlturen. Det tog 24 timer, og foregik lige så roligt, som at k¢re i bil. Og da vi vågnede efter nattens sejlads, var det til sol fra en skyfri himmel.
Og sådan har det været mange dage siden. Det er ikke så varmt igen, ca. l5-l8 grader de fleste dage. Det er dog nok til, at vi indimellem kan gå i det lette t¢j. Og ihvertfald bedre end sneen i Danmark.

Vi bor på et hotel, hvor vi har fået en stor 2 værelses lejlighed, bl.a. med 3 badevær./toiletter, så vi kan alle være her. Fra lejligheden er der udsigt over stranden og havet. Og så er der rent og pænt her- selv stranden bliver "friseret", når der f.eks. har været nogle på hest, der har lavet huller i sandet.

Dagene går, for Oles vedkommende, med at arbejde. Han arbejder de 6 dage, og holder så fri om s¢ndagen.
Vi andre laver lektier, går på stranden, tager på marked, spiller minigolf og hvad, vi nu finder på.

Når Ole har fri, tager vi så på længere ture. Forrige s¢ndag tog vi ud på halv¢en Cap Bon, hvor en stor del af Tunesiens frugt og gr¢nsager bliver dyrket. Vi kom bl.a. til en by, hvor der var marked. Vi troede lige, at vi havde vænnet os til at være genstand for megen opmærksomhed(som lyse europæere), men det her slog alt. Ole bar Laura i en bæresele på maven-og det kunne især kvinderne slet ikke stå for.  En bæresele kendte de ikke til og at det var en mand, der bar sit barn og så på den måde.... Der blev kigget, fniset og KYSSET- aldrig har Laura fået så mange kindkys. Hendes begejstring for alt dette kysseri kunne ligge på et meget lille sted-til gengæld gik faderen rundt med et tilfreds smil, hmm..…

Nå, nu er det vist sengetid. I overmorgen, l¢rdag, k¢rer vi et par hundrede kilometer sydpå, til byen Sfax, hvor Ole har l-2 dages arbejde. Herefter holder vi nogle dages ferie, hvor vi skal ned til Sahara, verdens st¢rste ¢rken. Her skal vi nok bl.a. ud at ride på kameler, hvis drengene altså t¢r, efter at jeg har fortalt, hvordan det gik, da en veninde og jeg for mange år siden skulle pr¢ve det....
men det er en helt anden historie.

Slut for nu.

Med håbet om at alle modtagere af Familie Nyt har det godt – mange hilsner fra:

Andreas, Joakim, Benjamin, Laura, Ole, Inger og Gitte.

Retur til menu.

Op ] Betty sep ] Thorben sep ] julesylte ] eventyr.htm ] CKWD ] gitterejse.htm ] Hytten ] bruunshaab ] Kina web Kamera ] Bibi ] Luise ] Ole til Frisør ] julesylte ] julsdralle.htm ] julmadjan.htm ] Anders og Thomas på golfbanen. ] [ rejsehilsen ] Bibi sep ] babyer ]